Jump to content

Photo

Do not understand ServerMessages.TerminateTemplate

• Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 herculanojs

herculanojs

Advanced Member

• uniGUI Subscriber
  • PipPipPipPip
  • 456 posts
  • LocationCuiabá-Brasil

Posted 12 January 2018 - 04:42 PM

I'm having trouble understanding how it works.

I am sending an html text to end a session like this:

There have been faults here and I have an html message of instructions to the user.
UniSession.Terminate (my html message);
This works fine if I do not set anything in UniMainModule.ServerMessages.TerminateTemplate

Here I have a html message by standardizing the closure sa session and link to reconnection.
In the UniMainModule create I'm setting a different html code for UniMainModule.ServerMessages.TerminateTemplate for when the session is closed.

If UniMainModule.ServerMessages.TerminateTemplate I did not report anything, the first code works. If something is reported, the first code is ignored and the second code is shown.

If I sent a specific message to close the session, should not this message be observed?

---------------------------------------------------------------------------------
Estou com dificuldade para entender o funcionamento.

Estou enviando um texto html para encerrar uma sessão desta forma:

Aqui ocorreu falhas e tenho uma mensagem html de instruções ao usuário.
UniSession.Terminate( minha mensagem html);
Isso funciona bem, se eu não definir nada em UniMainModule.ServerMessages.TerminateTemplate

Aqui tenho uma mensagem html padronizando o encerramento sa sessão e link para reconexão.
No create do UniMainModule estou definindo um código diferente de html para UniMainModule.ServerMessages.TerminateTemplate para quando a sessão for encerrada.

Se UniMainModule.ServerMessages.TerminateTemplate eu não informo nada, o primeiro código funciona. Se informo algo, o primeiro código é ignorado e mostrado o segundo código.

Se enviei uma mensagem específica para encerramento da sessão, não deveria ser observado essa mensagem?

• 0

#2 Delphi Developer

Delphi Developer

Advanced Member

• Moderators
  • 4968 posts

Posted 13 January 2018 - 12:17 PM

Hi,

UniMainModule.ServerMessages.TerminateTemplate is the primary, the fact that you change the "terminate text" is part of UniMainModule.ServerMessages.TerminateTemplate:

[###message###]

• 1

#3 herculanojs

herculanojs

Advanced Member

• uniGUI Subscriber
  • PipPipPipPip
  • 456 posts
  • LocationCuiabá-Brasil

Posted 14 January 2018 - 01:59 AM

ok, tanks

• 0