Jump to content

Make it possible to (re)set password with email-link


cdev

Recommended Posts

Hello,

I have a UniGUI application with a loginform with username/password credentials.

Now, I would like to make it possible as with most webapplications, when you click on a button 'Forgot password' you can enter your emailaddress, you get an email with a link and once you click on that link you can set a new password.

Does anyone have an idea how I could do this.    I guess I have to generate a unique identifier as link and mail this to the user.   This should be no problem, but how do I send this unique identifier back to the UniGUI-application to check that it is OK to set the new password ?   With parameters ?  Is this the way or is there a better way ?

Link to comment
Share on other sites

6 minutos atrás, cdev disse:

Olá

Eu tenho um aplicativo UniGUI com um loginform com credenciais de nome de usuário/senha.

Agora, eu gostaria de torná-lo possível, como acontece com a maioria dos aplicativos da web, quando você clica em um botão 'Esqueceu a senha', você pode inserir seu endereço de e-mail, você recebe um e-mail com um link e uma vez que você clica nesse link, você pode definir uma nova senha.

Alguém tem ideia de como eu poderia fazer isso? Eu acho que eu tenho que gerar um identificador exclusivo como link e enviar isso para o usuário. Isso não deve ser problema, mas como faço para enviar esse identificador exclusivo de volta para o aplicativo UniGUI para verificar se está OK para definir a nova senha? Com parâmetros? É assim ou existe uma maneira melhor?

You can ask for his email, when you click send,
you can trigger an email with a temporary password. When he logs in, you force him to change the password.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...